کاربرد لوله های خرطومی پلی آمید (غیر فلزی) در محافظت از کابل برق

کاربرد لوله های خرطومی پلی آمید (غیر فلزی) در محافظت از کابل برق

لوله خرطومی پلی آمید (غیر فلزی) به‌ عنوان یک محافظ و پوشش برای کابل‌های برق و شبکه به کار می‌رود که معمولاً از آن در محیط‌های بیرونی و صنعتی می‌توان استفاده کرد. اگر شما نیز پروژه لوله کشی دارید، توصیه می‌کنیم در این مقاله از پی وی سی سمنان همراه ما باشید تا با یکی از محصولات بسیار باکیفیت و کاربردی در لوله‌ کشی آشنا شوید.

 

اهمیت لوله برق

از لوله برق برای عبور دادن کابل‌های برق استفاده می‌شود که حتی در نقشه‌های ابتدایی ساختمان محل تعبیه‌ آن‌ها را مشخص می‌کنند که در مرحله ساخت بتوانند به‌ راحتی این لوله‌ ها را داخل دیوار و کف ساختمان قرار دهند. برای عبور کابل از داخل این لوله‌ ها از یک فنر استفاده می‌شود. درواقع در ساخت و تکمیل ساختمان مرحله برق‌ کاری جزو مهم‌ترین اقدامات است؛ زیرا هر گونه مشکل در نحوه انجام این مرحله می‌تواند خسارات مالی و جانی جبران‌ ناپذیری را به بار آورد؛ اما با وجود لوله‌های برق تا حد زیادی از مشکلات این‌ چنینی جلوگیری می‌شود و امنیت ساختمان افزایش پیدا می‌کند. همچنین لوله برق می‌توانند سیم‌ها را خیلی مرتب در خود جای دهند و به آن‌ها نظم ببخشند.

 

لوله برق پلی آمید

یکی از پرکاربردترین لوله‌های برق، لوله برق پلی آمید است. همان‌طور که از نام آن مشخص است از جنس پلی آمید بوده و به‌ همین خاطر در برابر ضربه و فشار زیاد مقاومت مطلوبی دارد. با توجه به انعطاف‌پذیری بالای این لوله‌ ها می‌توان آن‌ها را در پروژه‌های پیچیده نیز به کاربرد. لازم به ذکر است که قیمت لوله برق پلی آمید در مقایسه با محصولات مشابه بسیار مناسب و مقرون‌ به‌ صرفه است. به همین خاطر در اکثر پروژه‌های صنعتی و ساختمانی به کار می‌رود. این نوع لوله اشتعال‌پذیر است؛ بنابراین باید در مک آن‌هایی استفاده شود که خطر آتش‌سوزی در آن‌ها وجود نداشته باشد. انواع لوله‌های پلی امید شامل موارد زیر هستند:

  • لوله خرطومی پلی آمید – تیپ NCC
  • لوله خرطومی پلی آمید روکش‌دار – تیپ NCCB
کاربرد لوله های خرطومی پلی آمید (غیر فلزی) در محافظت از کابل برق

کاربرد لوله های خرطومی پلی آمید (غیر فلزی) در محافظت از کابل برق

کاربرد لوله برق پلی آمید

معمولاً از لوله‌های خرطومی پلی آمید در نصب دوربین‌های مداربسته و محافظت از کابل‌های مربوط به آن استفاده می‌شود. این نوع لوله مناسب برای محیط‌های خارجی یا مرطوب است که به‌ خوبی می‌تواند از سیم‌ها محافظت کند. البته در محیط‌های عمومی صنعتی و شهری مثل وسایل نقلیه خدمات شهری، سیم‌کشی و کابل‌کشی‌های صنعتی در سقف و کف ساختمان، دستگاه‌های روشنایی و هشداردهنده ترافیکی، نمایشگرها و سنسورها، شبکه‌های بی‌ سیم و فیبر نوری مخابراتی، تأسیسات و سیستم‌های تهویه مطبوع ساختمانی و صنعتی، قطارهای درون‌ شهری و بین شهری، سیستم‌های کنترل و مانیتورینگ مدار بسته، تجهیزات پزشکی، ماژول‌های خورشیدی و… از این نوع لوله استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که این لوله‌ ها در برابر نفوذ رطوبت، گردوغبار و همچنین آلاینده‌های صنعتی و محیطی مقاومت و استحکام مطلوبی دارند و همین امر باعث شده است تا بتوان در شرایط مختلف از آن‌ها استفاده کرد.

 

ویژگی های لوله خرطومی پلی آمید (غیر فلزی)

لوله‌های خرطومی پلی آمید دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که باعث تمایز آن‌ها با سایر محصولات مشابه می‌شود. در این بخش مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع لوله را بیان می‌کنیم:

  • محافظت در برابر نفوذ گردوغبار و تأثیرات غوطه‌ وری دائم در آب
  • انعطاف‌پذیری بسیار زیاد
  • مقاومت و استحکام بسیار بالا در برابر خوردگی، اشاره‌ای مکانیکی و اشعه ماوراءبنفش
  • قابل استفاده در پروژه‌های پیچیده و مکان‌های صعب‌ العبور
  • عدم انتشار آتش
  • مقاومت بسیار زیاد در برابر سایش، خوردگی مواد شیمیایی و آب دریا

لازم به ذکر است که لوله‌های خرطومی پلی آمید در برابر فشارهای فیزیکی توان کمی دارند؛ بنابراین در محیط‌ هایی که نیاز به تحمل فشار یا ضربات فیزیکی شدید است نمی‌توان از این نوع لوله ها استفاده کرد.

کاربرد لوله های خرطومی پلی آمید (غیر فلزی) در محافظت از کابل برق

کاربرد لوله های خرطومی پلی آمید (غیر فلزی) در محافظت از کابل برق

باکیفیت‌ ترین لوله‌ های خرطومی پلی آمید در پی وی سی سمنان

در مطالب فوق سعی کردیم ضمن معرفی لوله‌ های خرطومی پلی آمید مزایا و ویژگی‌های آن را نیز بررسی کنیم تا شما بتوانید با اطلاعات جامع‌تری برای خرید اقدام کنید. لازم به ذکر است که باکیفیت‌ترین لوله‌های خرطومی پلی آمید توسط فروشگاه پی وی سی سمنان ارائه می‌شوند و شما می‌توانید به‌ صورت اینترنتی خرید خود را انجام دهید. چنانچه پیش‌ از خرید نیاز به کسب اطلاع از جزئیات و مشخصات محصولات دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *