لوله UPVC فاضلابی چیست؟

لوله UPVC فاضلابی چیست؟

لوله UPVC در شبکه‌ های مخصوص فاضلاب کاربرد بسیار زیادی دارد. لوله‌ های UPVC فاضلاب نوع جدیدی از لوله‌ های پی وی سی هستند که می‌ توانند در شبکه‌ های فاضلابی کیفیت و مقاومت بالایی داشته باشند. یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ های این لوله‌ ها قیمت مناسب و وزن سبک است که آن‌ ها را از مدل‌ های قدیمی‌ تر متمایز می‌ کند. اگر شما با پروژه‌ های لوله‌ کشی فاضلاب سر و کار دارید، این مقاله از مجموعه مقالات پی وی سی سمنان را از دست ندهید و در ادامه همراه ما باشید.

 

کاربرد لوله UPVC فاضلابی

برای انتقال فاضلاب خانگی و ساختمانی می‌ توان از لوله‌ های پی‌ وی‌ سی استفاده کرد. با توجه به قیمت مناسب این لوله‌ ها از نظر اقتصادی بسیار مقرون‌ به‌ صرفه است؛ بنابراین می‌ توان با هزینه‌ ای بسیار کم برای سرویس بهداشتی، آشپزخانه، حمام و سایر آب‌ های مصرفی را به کمک این لوله‌ ها به فاضلاب منتقل کرد. برای استخراج آب از ناودان نیز می‌ توان از لوله‌ های UPVC فاضلابی استفاده کرد. در واقع کاربرد بسیار زیاد این لوله‌ ها در شبکه فاضلاب موجب شده‌ است که بتوان از آن‌ ها در صنعت ساختمانی نیز بهره برد.

لوله UPVC فاضلابی چیست؟

لوله UPVC فاضلابی چیست؟

ویژگی های لوله UPVC فاضلابی

در مقایسه با سایر لوله‌ ها، لوله‌ های UPVC فاضلابی کمترین ضریب انبساط را دارند؛ به‌ همین خاطر می‌ توان در محیط‌ های سرد از این نوع لوله ها استفاده کرد. از دیگر ویژگی‌ های لوله‌ های پلیکا فاضلاب می‌ توان به جریان بالا و ثابت اشاره کرد. در ادامه مهم‌ ترین ویژگی‌ های لوله‌ های UPVC فاضلابی را بررسی می‌ کنیم.

قابلیت حمل و نقل و نصب آسان

با توجه به این‌ که لوله‌ های UPVC فاضلابی وزن کمی دارند، بنابراین جابجایی و حمل‌ و نقل آن‌ ها بسیار راحت انجام می‌ شود و به‌ همین خاطر نصب راحت‌ تری نسبت‌ به سایر لوله‌ ها خواهند داشت. نصب این نوع لوله ها نسبت‌ به سایر محصولات مشابه بسیار راحت انجام می‌ شود و در واقع در هنگام نصب شما هیچ محدودیتی نخواهید داشت.

طول عمر بالا

با توجه به این‌ که لوله‌ های UPVC فاضلابی مقاومت بسیار زیادی در برابر خوردگی، فشار و سایر عوامل دیگر دارند، بنابراین طول عمر و ماندگاری آن‌ ها نیز بسیار بالا است.

مقاومت بالا

این نوع لوله‌ ها در برابر مواد روغنی و اسیدها استحکام و مقاومت بسیار زیادی دارند و همین امر باعث شده‌ است که به‌ صورت ویژه‌ ای سبک باشند.

مقاومت در برابر شعله

جالب است بدانید که لوله‌ های UPVC فاضلابی مقاومت بالایی در برابر آتش دارند. اگر این نوع لوله شعله‌ ور شود، می‌ تواند گاز HCL در محیط اطراف آزاد کند که این نوع گاز از ورود اکسیژن به محل آتش جلوگیری می‌ کند. در نتیجه آتش به بخش‌ های دیگر منتقل نمی‌ شود و در همان بخش خاموش خواهد شد. به‌ همین خاطر این نوع لوله را خود خاموش شونده نیز می‌ نامند.

مقاومت زیاد در برابر مواد شیمیایی

از مهم‌ ترین ویژگی‌ های لوله‌ های UPVC می توان به مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی اشاره کرد. با توجه به این‌ که این نوع لوله ها معمولاً در زیر زمین دفن می‌ شوند، بنابراین باید در برابر خوردگی و فشار و مواد شیمیایی مقاومت زیادی داشته باشند.

دارای عایق الکتریسیته

با توجه به این‌ که در ساختار این نوع از عایق الکتریسیته استفاده می‌ شود، بیشتر مهندسان ترجیح می‌ دهند در پروژه‌ های خود از این نوع لوله‌ ها استفاده کنند.

عدم پوسیدگی و آسیب‌ پذیری

با توجه به این‌ که لوله‌ های پی وی سی از مقاومت بسیار زیادی برخوردار هستند، به‌ همین خاطر خیلی دیر دچار پوسیدگی می‌ شوند. ساختار این لوله‌ ها بسیار با کیفیت است و هرگز دچار آسیب نخواهند شد و در برابر عوامل مختلف مثل خش، ضربه و فشار مقاومت بسیار مطلوبی دارند.

لوله UPVC فاضلابی چیست؟

لوله UPVC فاضلابی چیست؟

موارد تأثیرگذار در قیمت لوله UPVC فاضلابی

در مقایسه با سایر لوله‌ ها لوله‌ های UPVC قیمت‌ های متفاوتی دارند؛ زیرا این نوع لوله‌ ها بر اساس متراژ و شاخه‌ ای به فروش می‌ رسند. از جمله عوامل تأثیرگذار در قیمت نهایی لوله‌ های UPVC می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • وزن
  • کیفیت متریال اولیه در ساختار لوله
  • برند لوله
  • سایز لوله
  • وزن لوله (هر چه وزن لوله کمتر باشد قیمت آن بیشتر خواهد بود)
  • استحکام زیاد
  • ضخامت لوله
  • مقاومت بالا

 

نکاتی که باید پیش‌ از خرید لوله‌ های UPVC فاضلابی بدانید!

پیش‌ از خرید لوله‌ های UPVC فاضلابی باید یکسری اطلاعات در مورد لوله و اتصالات pvc بدانید تا بتوانید خرید بهتری داشته باشید. در این بخش ما قصد داریم مهم‌ ترین نکاتی که باید با آن‌ ها آشنا شوید را بررسی کنیم.

  • لوله‌ های UPVC دارای ابعاد و سایزهای مختلفی هستند که به‌ همین خاطر شما در خرید آن‌ ها هیچ محدودیتی ندارید و می‌ توانید با توجه پروژه موردنظر خود ابعاد و سایز لوله را انتخاب کنید.
  • کیفیت و جنس لوله‌ ها در هنگام خرید از موارد بسیار با اهمیت هستند.
  • اگر در زمینه لوله‌ های UPVC فاضلابی اطلاعات جامع و کافی ندارید، بهتر است با یک فرد متخصص و کارشناس در این زمینه مشورت کنید.
  • برای خرید لوله‌ های UPVC فاضلابی حتماً فروشگاه معتبر را انتخاب کنید؛ زیرا برخی فروشگاه‌ های نامعتبر و سودجو لوله‌ های بی کیفیت را به‌ جای لوله‌ های UPVC فاضلابی عرضه می‌ کنند.
  • حتماً لوله‌ های فاضلابی را خریداری کنید که مطابق با استاندارد جهانی ساخته‌ شده باشند.
  • توصیه می‌ کنیم لوله‌ های UPVC فاضلابی را حتماً از برندهای معتبر خریداری کنید.

 

باکیفیت‌ ترین لوله‌ های PVC در سایت پی وی سی سمنان

در سایت پی‌ وی‌ سی سمنان می‌ توانید انواع لوله‌ های PVC و UPVC باکیفیت را تهیه کنید. لازم به ذکر است که مجموعه پی وی سی سمنان با سال‌ ها سابقه در زمینه ارائه انواع لوله‌ های PVC توانسته است رضایت مشتریان خود را جلب کند. اگر برای پروژه خود نیاز به این نوع لوله ها دارید، می‌ توانید همین حالا به‌ صورت آنلاین خرید خود را از این سایت انجام دهید. لازم به ذکر است که کارشناسان ما آماده ارائه هرگونه خدمات و اطلاعات در زمینه خرید این محصولات به شما مشتریان عزیز هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *