لوله پلی اتیلن فشار قوی چیست؟

لوله پلی اتیلن فشار قوی چیست؟

لوله پلی اتیلن فشار قوی نوعی از لوله‌ های پلاستیکی انعطاف‌ پذیر است که در ساخت آن‌ ها از پلاستیک گرمانرم یا ترموپلاستیک استفاده می‌ شود. این نوع لوله ها به‌ خاطر داشتن خواص منحصر به‌ فرد مثل پیوند مولکولی بسیار قوی و نفوذپذیری بالا در صنایع مختلفی کاربرد دارند. از لوله‌ های پلی اتیلن فشار قوی می‌ توان در فشارهای ۶ تا ۳۲ اتمسفر استفاده کرد؛ همچنین این لوله‌ ها تحمل فشار بالا را دارند. اگر فکر می‌ کنید شما نیز در پروژه خود نیاز به استفاده از لوله‌ های پلی اتیلن دارید، این مقاله از مجموعه مقالات لوله پی وی سی سمنان را از دست ندهید و در ادامه همراه ما باشید.

 

انواع لوله‌ های پلی اتیلن فشار قوی

لوله‌ های پلی اتیلن فشار قوی با دانسیته بالا از جنس پلی اتیلن بوده و در گریدهای مختلفی ساخته می‌ شوند که هر کدام آن‌ ها برای کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. علت فشار قوی بودن لوله پلی‌ اتیلن ضخامت بالای لوله نیست بلکه به جنس ماده‌ تشکیل‌ دهنده‌ آن‌ ها بستگی دارد. با توجه به این‌ که در اغلب موارد لوله‌ های پلی‌ اتیلن در معرض تابش مستقیم نور خورشید و تحت فشار مستقیم پمپ قرار دارند؛ بنابراین در ساخت این نوع لوله‌ ها از ترکیبات ضد اشعه آفتابی و آنتی یو وی استفاده می‌ شود تا مقاومت و استحکام بالاتری را در مدت زمان طولانی داشته باشند. به‌ طور کلی لوله‌ های پلی اتیلن فشار قوی را می‌ توان به دو دسته زیر تقسیم کرد:

لوله پلی اتیلن فشار قوی تک جداره

به لوله‌ های پلی اتیلن فشار قوی تک‌ جداره، لوله‌ های تحت فشار هم گفته می‌ شود. این لوله‌ ها به‌ صورت تک‌ جداره برای انتقال فاضلاب، گاز، آب به کار می‌ روند. حتی می‌ توان از آن‌ ها برای حفاظت از کابل‌ های مخابرات و برق نیز استفاده کرد.

لوله پلی اتیلن فشار قوی دو جداره

لوله‌ های پلی اتیلن فشار قوی دوجداره یا لوله‌ های ثقلی کاربرد فراوانی در شبکه‌ های بزرگ و کوچک برای انتقال آب و فاضلاب که فاقد فشار درونی هستند، به صورت ثقلی مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

لوله پلی اتیلن فشار قوی چیست؟

لوله پلی اتیلن فشار قوی چیست؟

مزایا و ویژگی‌ های لوله پلی اتیلن فشار قوی

لوله‌ های پلی اتیلن فشار قوی در دسته جدیدترین لوله‌ ها جای می‌ گیرند که می‌ توان از آن‌ ها در پروژه‌ های مختلف استفاده کرد. این نوع لوله‌ ها مزایای بسیار زیادی را به‌ همراه دارند که برخی از آن‌ ها عبارتند از:

  • عمر مفید بیش‌ از ۵۰ سال
  • استحکام و مقاومت بالا
  • فاقد نشتی در محل اتصال
  • مقاومت زیاد در برابر زنگ‌ زدگی و پوسیدگی
  • هزینه بسیار کم تعمیر و نگهداری
  • مقاومت بالا در برابر خوردگی و تماس با مواد شیمیایی
  • وزن سبک و حمل آسان
  • اتصال راحت
  • مقاومت بالا در برابر سرمای زیاد (منفی ۷۰ درجه) و تحمل بالا در برابر گرمای زیاد (۸۰ درجه سانتی گراد)
  • مقاومت زیاد در برابر اشعه نور خورشید
  • ضمانت کیفیت و مرغوبیت کالاهای تولید شده

 

کاربرد لوله پلی اتیلن فشار قوی

از مواد پلی اتیلن مشکی به‌ عنوان ماده اولیه در ساخت لوله‌ های پلی اتیلن فشار قوی استفاده می‌ شود. البته لازم به ذکر است که رنگ طبیعی این ماده سفید بوده و برای مشکی کردن آن باید حتماً از مواد افزودنی استفاده شود. با توجه به نوع کاربرد لوله‌ های مشکی در گروه‌ های مختلفی جای می‌ گیرند. در واقع روی بدنه‌ این لوله‌ ها یک نوار رنگی وجود دارد که کاربرد آن ها را مشخص می‌ کند. به‌ طور کلی می‌ توان از لوله‌ های پلی اتیلن برای انتقال گاز، آب، فاضلاب‌ های شهری، صنعتی و روستایی استفاده کرد؛ همچنین از لوله‌ های پلی اتیلن در سیستم‌ های آبیاری نیز می‌ توان بهره برد. لوله‌ های پلی اتیلنی که نوار آبی دارند، در خطوط انتقال آب، لوله‌ های پلی‌ اتیلن دارای نوار قرمز در خطوط انتقال فاضلاب و لوله‌ های دارای خطوط زرد در خطوط انتقال گاز قابل استفاده هستند.

لوله پلی اتیلن فشار قوی چیست؟

لوله پلی اتیلن فشار قوی چیست؟

سایز لوله پلی اتیلن فشار قوی

سایز لوله‌ های پلی اتیلن فشار قوی بر اساس واحد میلی‌ متر بیان می‌ شود. البته در برخی فروشگاه‌ ها لوله‌ های پلی اتیلن فشار قوی را با واحد اینچ مشاهده خواهید کرد اما به‌ طور کلی باید بگوییم که لوله‌ های پلی اتیلن فشار قوی از سایز ۱۶ میلی‌ متر الی ۳۵۰۰ میلی‌ متر ساخته می‌ شوند که هر کدام آنها مناسب برای کاربرد خاصی هستند. به‌ عنوان مثال سایز ۱۶ میلی‌ متر برای سیستم آبیاری قطره‌ ای در گلخانه، سایز ۲۰ میلی‌ متر برای سیستم‌ های آبیاری، سایز ۲۵ میلی‌ متر برای آبیاری باغ‌ ها و انتقال مایعات کم‌ حجم، سایز ۳۲ میلی‌ متر برای آبیاری باغ‌ ها و زمین‌ های کشاورزی، سایز ۴۰ و ۵۰ میلی متر نیز برای مصارف کشاورزی استفاده می‌ شوند.

 

انواع لوله‌ های باکیفیت در پی وی سی سمنان

شما می‌ توانید در فروشگاه پی وی سی سمنان انواع لوله‌ های باکیفیت را مشاهده کنید. تمامی این لوله‌ ها از استانداردهای مربوطه برخوردار هستند؛ بنابراین می‌ توانید با خیال راحت خرید خود را به‌ صورت آنلاین انجام دهید. چنانچه پیش‌ از خرید نیاز به کسب اطلاع از جزئیات بیشتر دارید، می‌ توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *