استفاده از لوله های PVC در سیستم‌ های تهویه مطبوع

استفاده از لوله های PVC در سیستم‌ های تهویه مطبوع

لوله های PVC در سیستم‌ های تهویه مطبوع نقش بسیار مهمی دارند و با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌ فرد به‌ عنوان یکی از بهترین و پرطرفدارترین محصولات در این زمینه شناخته می‌شود. لوله خرطومی PVC یکی از تجهیزات مهم در سیستم‌های تهویه محسوب می‌شود که می‌تواند با محصولات مشابه و رقابت کند. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با این نوع لوله‌ها آشنا شوید.

 

آشنایی با لوله های PVC

از ترکیب پلاستیک لوله‌های پی وی سی یا پلی‌ وینیل کلراید ساخته می‌شوند. این لوله‌ها بسیار بادوام هستند و به‌ مرور زمان دچار آسیب، پوسیدگی یا فرسودگی نخواهند شد. به‌ همین خاطر از این نوع لوله‌ها معمولاً در سیستم‌های آب، کابل‌های زیرزمینی و فاضلاب و تهویه مطبوع استفاده می‌شود. با توجه به قیمت مناسب این لوله‌ها و نگهداری آسان آن‌ها در صنایع مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرند. لوله‌های خرطومی پی وی سی نیز یکی از محصولات بسیار پرکاربرد هستند که کاربرد فراوانی در سیستم تهویه مطبوع دارند.

استفاده از لوله های PVC در سیستم‌ های تهویه مطبوع

استفاده از لوله های PVC در سیستم‌ های تهویه مطبوع

ویژگی‌ های مهم لوله های خرطومی PVC

این نوع لوله‌ها همان‌طور که از نامشان مشخص است انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارند و هم خیلی راحت با نیروی دست شکل و حالت موردنظر را می‌گیرند. به‌ همین خاطر می‌توان از آن‌ها در هر فضا و موقعیتی با شکل و حالت دلخواه استفاده کرد. درحالی‌که بسیاری از کانال‌های هوای موجود در بازار ساختاری سخت و غیر منعطف دارند که از مسیرهای صعب‌العبور رد نمی‌شوند؛ اما این لوله‌های خرطومی با سایزهای متنوعی که دارند، هیچ‌گونه محدودیت و مانعی برای استفاده نخواهند داشت.
بنابراین از این نوع لوله‌ها در سیستم‌های تهویه مطبوع با توجه به شرایط و متراژ فضا استفاده می‌شود. فقط توجه داشته باشید که این لوله‌ها در متراژ ۶ متری تولید می‌شوند و اگر لازم باشد متراژ بیشتری به کار رود، می‌توان تعداد زیادتری را به کمک رابط به یکدیگر متصل کرد و چنانچه نیاز به متراژ کوتاه‌تری داشته باشید، می‌توانید این لوله‌های خرطومی را با کاتر به اندازه‌ دلخواه خود برش بزنید.

 

مقاومت لوله خرطومی PVC

لوله‌های خرطومی PVC از در برابر انواع ضربه، فشار، پارگی، کشش نیرو زنگ‌ زدگی و پوسیدگی استحکام بسیار بالایی دارد و همچنین در برابر عواملی چون باد سرما، باران، گرما، رطوبت، آتش‌ سوزی، حرارت و تابش مستقیم نور خورشید مقاومت بسیار مطلوبی از خود نشان می‌دهند و دچار آسیب و مشکل نخواهند شد؛ به‌ همین خاطر می‌توان آن‌ها را در فضای بیرون و شرایط جوی و آب‌ و هوایی مختلف با اطمینان کامل استفاده کرد.

لازم به ذکر است که لوله‌های خرطومی پی وی سی در برابر عوامل شیمیایی مثل مایعات سمی، نفتی، بنزینی، گازوئیلی و… کاملاً مقاوم هستند و دچار آسیب نخواهند شد. با توجه به این‌که لوله‌های خرطومی PVC مقاومت بسیار بالایی دارند و همین امر تا حد زیادی در صرفه‌جویی از وقت و هزینه نقش دارد؛ زیرا از صرف هزینه برای نگهداری، تعمیر یا تعویض جلوگیری می‌شود.

 

طول عمر لوله PVC در سیستم تهویه مطبوع

لوله‌های خرطومی PVC دارای طول عمر زیادی هستند و مهم‌ترین علت آن یکپارچه و یکدست بودن لایه خارجی در آن‌هاست. در واقع طراحی این نوع لوله‌ها به طوری انجام‌ شده که هیچ‌گونه شکاف یا درزی در سطح و داخل آن‌ها موجود نیست. به‌ همین خاطر هیچ ماده آسیب‌ رسان خارجی نمی‌تواند به داخل لوله خرطومی نفوذ کند. لازم به ذکر است که این خاصیت هم در سطح داخلی لوله وجود دارد و هم در سطح خارجی.

بنابراین هیچ ماده‌ای از داخل لوله نیز به سمت بیرون نشت نمی‌کند؛ در نتیجه نقش مهمی در جلوگیری از هدر رفت انرژی دارد. در سطح داخلی لوله‌های خرطومی PVC پستی‌ و بلندی مشاهده نخواهد شد و سطح کاملاً صاف است. همین امر باعث می‌شود تا مواد داخل آن گیر نکند و سرعت حرکت آن کند نشود؛ در واقع در زمان هم صرفه‌ جویی می‌شود.

استفاده از لوله های PVC در سیستم‌ های تهویه مطبوع

استفاده از لوله های PVC در سیستم‌ های تهویه مطبوع

خرید لوله PVC برای سیستم‌ های تهویه مطبوع

همان‌طور که در مطالب فوق ذکر شد لوله‌های PVC در سیستم‌های تهویه مطبوع می‌توانند تا حد زیادی در صرفه‌ جویی زمان، انرژی و هزینه نقش داشته باشند؛ بنابراین حضور آن‌ها در این سیستم اهمیت زیادی دارد. برای خرید لوله PVC لازم است جزئیات مختلفی را در نظر داشته باشید تا بتوانید با اطمینان کامل خرید کنید. کارشناسان ما در پی وی سی سمنان آماده ارائه هرگونه اطلاعات و خدمات در این زمینه به شما مشتریان عزیز هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *