بررسی روش تولید بوشن فشار قوی

بررسی روش تولید بوشن فشار قوی

بوشن فشار قوی از جمله اتصالات بسیار کاربردی در صنعت تأسیسات و لوله‌ کشی است که انواع مختلفی دارد و می‌ توان از آن‌ ها برای ایجاد هر گونه تغییر در جهت جریان سیالات و لوله، ایجاد انشعاب در لوله اصلی به منظور فراهم کردن مسیرهای بیشتر برای عبور سیال و بستن یکی از شاخه‌ های لوله استفاده کرد. به‌ طور کلی می‌ توان گفت که بوشن های فشار قوی کاربرد بسیار فراوانی دارند و این مسئله اهمیت آن‌ ها را نشان می‌ دهد. در این مقاله از مجموعه پی وی سی سمنان قصد داریم روش تولید بوشن فشار قوی و همچنین کاربرد و مزایای آن را بررسی کنیم.

 

بوشن چیست؟

یکی از اتصالات بسیار مهم در لوله‌ کشی بوشن است. بوشن یک قطعه استوانه ای شکل بوده که معمولاً آن را از جنس فلز و پلاستیک می‌ سازند. در واقع باید بگوییم که این بوشن‌ ها مثل یک حلقه واصل بین دو لوله قرار می‌ گیرند و می‌ توانند آن‌ ها را به یکدیگر متصل کنند. این قطعه استوانه ای شکل به دو صورت رزوه ای یا دنده ای و جوشی ساخته می‌ شود که می‌ تواند اتصالات در خطوط لوله را امکان‌ پذیر کند. همان‌ طور که احتمالاً می‌ دانید اگر برای اتصال لوله ها از جوشکاری استفاده شود، در هنگام خرابی تعویض آن‌ ها بسیار سخت خواهد شد. به‌ همین خاطر از قطعه بوشن به‌ جای جوشکاری استفاده می‌ شود که به‌ راحتی می‌ توان در سریع‌ ترین زمان ممکن قطعه را تعویض کرد.

وظیفه بوشن وصل کردن دو لوله به یکدیگر است که برای انجام آن باید به آب‌ بندی لوله‌ ها توجه داشت؛ همچنین از مهم‌ ترین خصوصیات بوشن می‌ توان به رزوه کاری اشاره کرد که موجب اتصال لوله‌ ها و آب‌ بندی به‌ صورت دقیق می‌ شود. اگر نکات رزوه کاری روی بوشن به‌ درستی رعایت نشود، امکان جدا شدن لوله‌ ها و حتی نفوذ سیال داخل مسیر لوله به سمت بیرون وجود دارد و می‌ تواند خسارات جبران‌ ناپذیری به بار آورد.

 

انواع بوشن و ویژگی های آن

همان‌ طور که گفته شد بوشن های فشار قوی در صنعت لوله کشی کاربرد بسیار زیادی دارند، به‌ همین خاطر تنوع محصولات گسترده است. چند مورد از کاربردی‌ ترین بوشن‌ ها را در ادامه معرفی می‌ کنیم:

  • بوشن ساده: این بوشن به‌ صورت استوانه‌ ای توخالی از جنس چدن است که دارای رزوه بوده و می‌ تواند دو لوله هم قطر را به یکدیگر متصل کند.
  • بوشن تبدیل: این نوع بوشن از جنس چدن بوده و قطر دو سر آن متفاوت است. به‌ همین خاطر می‌ تواند دو لوله با قطرهای مختلف را متصل کند.
  • بوشن یک سر دنده (بوشن و مهره): برای اتصال لوله‌ های پی وی سی برق به قوطی گالوانیزه از بوشن یک‌ سر دنده با جنس پی وی سی استفاده می‌ شود. از این نوع قطعات برای اتصال لوله‌ های برقی پی وی سی به تابلوی برق نیز می‌ توان استفاده کرد.
  • بوشن جوشی: در صنایع مختلف از جمله صنایع بخار آب، گاز و… می‌ تواند بوشن‌ های جوشی استفاده کرد. در واقع به کمک این قطعه دو لوله به یکدیگر متصل خواهند شد.\
  • بوشن دو سر کوپل تخت: در فضاهای کم برای تعمیر شکستگی و ایجاد انشعابات جدید می‌ توان از این نوع بوشن ها استفاده کرد.
بررسی روش تولید بوشن فشار قوی

بررسی روش تولید بوشن فشار قوی

مزایای استفاده از بوشن فشار قوی چیست؟

از جمله مزایای استفاده از بوشن فشار قوی برای اتصال لوله‌ ها می‌ توان به‌ راحتی در نصب، راحتی در اصلاح و راحتی در تعویض و نگهداری اشاره کرد. در واقع بوشن های فشار قوی به‌ خاطر آن‌ که از جنس مانیسمان هستند، هیچگونه درز و جوشکاری ندارند؛ بنابراین مقاومت مکانیکی آن‌ ها بالا خواهد بود و در نتیجه می‌ توانند فشارهای بسیار بالا را تحمل کنند. در روند تولید این نوع اتصالات هیچ گونه جوشی استفاده نمی‌ شود و جنس آن‌ ها از فولاد است؛ به‌ همین خاطر در دسته پرطرفدارترین اتصالات لوله قرار می‌ گیرند. لازم به ذکر است که بوشن های فشار قوی در اثر آبکاری شدن و گالوانیزه شدن در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاوم خواهد شد.

 

باکیفیت‌ ترین اتصالات بوشن در پی وی سی سمنان

فروشگاه پی وی سی سمنان با سال‌ ها سابقه در زمینه ارائه انواع لوله و اتصالات باکیفیت توانسته است نظر بسیاری از مشتریان خود را جلب کند. اگر برای پروژه‌ های لوله‌ کشی خود نیاز به خرید بوشن با کیفیت دارید، پیشنهاد می‌ کنیم سری به بخش محصولات پی وی سی سمنان بزنید، قطعاً می‌ توانید خرید خود را به‌ صورت آنلاین انجام دهید. لازم به ذکر است که کارشناسان ما در این مجموعه آماده ارائه هرگونه اطلاعات و خدمات برای خرید راحت‌ تر به شما مشتریان عزیز هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *